Recension: Nordic Birch Haircare

Publicerad 2014-02-10 17:19:24 i Hår & hud,

 
Efter ca dryga 5 veckors användande känner jag mig tillräckligt kvalificerad för en recension av ovanstående produkter. Låt oss börja med schampoot. Jag valde schampoot som tituleras vara extra effektiv mot ett lite torrare hår. Om man som jag testat ett par ekologiska schampoon så vet man att man ofta kan uppleva att dem "löddrar dåligt" Detta i sig är ingenting dåligt alls, utan bara ett bevis på avsaknaden av SLS (sodium laureth sulfate) vilket bara är positivt. Men eftersom att vi ofta är uppvuxna och invanda med att schampoon ska löddra riktigt ordentligt för att håret ska bli rent på riktigt, kan det ibland vara svårt att fly den känslan. Men det måste man! 
 
Vad jag däremot upplever med det här schampoot är att det har den där krämiga och löddrande känslan iaf! Det känns inte vattnigt eller svårjobbat alls. Det luktar precis lagom, och håret känns rent efter ursköljning. På minussidan skulle jag nog framförallt framhäva att flaskan gärna fick vara större. Mest för att det är perfekt med ett drygt schampoo som upplevs "hålla för evigt" och den känslan skulle utökas ytterligare med en större förpackning. Sen kanske jag inte direkt skulle hävda benhårt att mitt hår blivit mindre torrt sedan påbörjad användning, men sen har jag aldrig riktigt litat på de där etiketterna ändå så det var inte någon jätteförlust.

Och så balsamet då.. här är mina tongångar kanske inte lika positiva. Balsamet känns inte fylligt och jag upplever inte att det bidrar till att mitt hår blir varken fylligare eller bättre omhändertaget. Eftersom att förpackning precis som schampoot är ganska liten så har jag försökt snåla in på mängden jag använt och det kanske beror på det? Men du ska inte behöva ösa i en handfull balsam i håret bara för att uppnå önskad effekt. Och helt ärligt tror jag inte att det hjälpt i det här fallet ändå. Tycker det är svårt att hitta ekologiska balsam i rimlig prisklass som inte upplevs såhär. Tips på motsvarigheten uppskattas! :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela