Hårinpackning med kokosolja?

Publicerad 2014-01-19 20:36:00 i Allmänt,

Har gått och dragits med lite väl frissigt hår nu det senaste. Vet inte om det är ett resultat av att jag numera inte använt o-ekologiska/naturliga schampon och balsam på väldigt länge? Har kanske en riktigt kass hårkvalitet som inte tidigare visat sig eftersom att jag dämpat det med massa kemikalier? Inte helt osannolikt. Hursomhelst så slog det mig att en inpackning kan man ju göra med lite vadsomhelst och spontan-googlade då på hårinpackningar med kokosolja. Så här sitter jag nu en kvart senare med håret fullt av kokosolja och en plastpåse på huvudet. Ser ut lite som en hybrid-parabol. Kanske kan börja strama direkt ifrån mitt eget huvud? ;) Skämt åsido, ska frigöra mig ifrån min huvudbonad om cirka 15 min och återkommer med resultat. Kanske är det någon som testat inpackning med kokosolja? Hur blev resultatet? :)

Kommentarer

Postat av: Anja Hofberg Berggren

Publicerad 2014-06-03 12:36:15

Hej! Jag gör oljeinpackningar regelbundet. Jag brukar blanda olivolja, kokosolja och sesamolja och i hårbotten brukar jag tillägga några få droppar essientiell rosmarinolja för att stimulera hårväxt + att det är bra för alla slags problem man kan tänkas ha i hårbotten. Sedan gör jag en inbakad fläta och låter det vara i flera timmar, helst en dag och en natt (gärna mer om det går). Men det går bra med några timmar också. Detta för att håret ska hinna ta upp så mycket näring som möjligt och för att det är enklare att skölja ur om man låter håret få suga i sig så mycket så möjligt av oljan. Sen så tar jag dr organics arganolja inpackning och låter det vara i med en plastpåse över så länge jag har tid. Sen schamponerar jag två gånger väldigt noggrant! Sen skippar jag oftast balsam och sköljer bara med kallt vatten som avslutning (annars blir det ofta fett igen för fort). Så gör jag! hoppas du får lite inspiration! Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela