Resultat: hårinpackning med kokosolja

Publicerad 2014-01-21 19:14:00 i Allmänt,

Två dagar har förflutit sen mitt experimenterade med kokosoljan. Duschade och tvättade håret och borstade igenom det innan jag gick o la mig. Vaknade upp med någon halv-variant av wet-look.. Tilläggas bör att jag inte upptäckte detta förrän ja, jag redan var hemifrån. Får väl tacka för att det är möss-väder!

Kom hem och fick tvätta håret igen, den här gången mer noggrant i topparna, vilket jag misstänker var felet med första omgången. Lät det torka och borstade ut det och succé! Håret känns glansigt och lent utan en tillstymmelse till att vara fett. Livfullt och sådär bra som det oftast bara är efter ett besök hos frisören.

Kommer definitivt göra om det, men då vara noggrann med att se till att tvätta ur oljan fullt ut. Läste någonstans att man tipsade om att tvätta håret två gånger på raken och det är jag nog villig att hålla med om. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela