Recension: Urtekrams Eukalyptus tandkräm

Publicerad 2014-03-23 21:20:00 i Allmänt, Mun & tänder,

Efter drygt 3 veckors användning av Urtekrams Eukalyptus tandkräm kommer här en recension. Jag har aldrig tidigare testat någonting annat än de konventionella flourbomberna till tandkräm. Men efter att ha tagit till mig av vilken idioti det är att häva i sig flour minst 2 gånger om dagen (nej jag äter inte tandkräm men det är oundvikligt att man sväljer en del i samband med tandborstning) har jag nu kommit till sans och fasat ut även dessa. Mitt val föll alltså på Urtekram som första flourfria och ekologiska tandkräm. Inbillade mig att eukalyptus skulle ge den där fräscha smaken som man är van att tandkräm gör. Jag bedrog mig lite där, minst sagt. Blir definitivt inte någon Vicks-blå-effekt efter användning. Den "smakar" egentligen inte särskilt mycket alls, Väldigt len i smaken. Men visst blir tänderna rena! Tilläggas bör kanske att jag använder mig utav eltandborste och dem kan inte jämföras med vanliga tandborstar tycker jag, eltandborsten tar bort beläggningar mycket mer effektivt än vanliga. Så kanske blir skillnaden inte så stor av den anledningen?

Det jag saknar är den här friska känslan som man är van att få efter tandborstning. Den här smaken lämnar munnen ren men ett sting av mint hade inte varit fel för en fräschare framtoning. Därför har jag redan nu klickat hem Urtekrams Mint & Grönt te-tandkräm så är förhoppningsvis den delen löst!
 
Fortsatt trevlig söndagskväll!
 

Kommentarer

Postat av: Matilda

Publicerad 2014-04-06 13:49:25

Jag är så invand i flour-tandkräm (även om jag vet att flour kanske inte är så bra för natur och människa) men efter fått småhål (första gången ever) är jag lite osäker på att gå över till en icke-flour-tandkräm. Å andra sidan kanske det främst handlar om tandbortsteknik än själva flouret för att hålla hålen borta...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela